google algorithm - 19 الگوریتم جذاب گوگل + معرفی آنها

19 الگوریتم جذاب گوگل + معرفی آنها

19 الگوریتم جذاب گوگل + معرفی آنها

19 الگوریتم جذاب گوگل + معرفی آنهاReviewed by مهندس پارسا on Feb 5Rating: 5.019 الگوریتم جذاب گوگل + معرفی آنهامعرفی الگوریتم های گوگل و دوستی با سئو

19 الگوریتم جذاب گوگل + معرفی آنها

ما در این مقاله به معرفی 19 الگوریتم جذاب گوگل می‌پردازیم و آنها را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید در تولید محتوای خود از آنها بهره گرفته و بهترین محتوای خودتان را تهیه نمایید در ادامه به معرفی الگوریتم‌ها به صور خلاصه می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

  1. الگوریتم برت Bert :

این الگوریتم بیشتر بر روی نگارش زبان‌ها تمرکز دارد مثلاً زبان شیرین پارسی، این الگوریتم علاقة زیادی به عناوین سؤالی مانند سایت بهتر است یا وبلاگ؟ یا علم بهتر است یا ثروت؟ توجه می‌کند در این الگوریتم تمرکز بر روی کلمات کلیدی کاهش پیدا کرده و به پرسش‌وپاسخ یا سؤالات متداول به کاربران به‌صورت روان بیشتر شده، محتوای طولانی در این الگوریتم جایگاهی ندارد و اطلاعات مفید ارائه شده به کاربر مهم است. در این الگوریتم بهتر است تمامی جوانب در تولید محتوا در نظر گرفته شود و سؤالات احتمالی کاربران در محتوا پاسخ داده شود.

1 14 - 19 الگوریتم جذاب گوگل + معرفی آنها

  1. الگوریتم فلوریدا 2 :

در این الگوریتم به سایت‌های نوپای تأسیس شده اجازه انتشار یا ایندکس هر نوع محتوایی در گوگل داده نمی‌شود و زیادی به این سایت‌ها بهایی داده نمی‌شود تا بعد از گذشت مدت زمانی و کسب اعتماد گوگل آنها را در صفحات جستجو ثبت نماید. در این الگوریتم به کیفیت بک‌لینک‌های طبیعی، محتوای اثرگذار و مفید، فاکتور E-A-T توجه بسیار زیادی می‌شود.

نکات مهم این الگوریتم عبارت‌اند از:

سایت برای خود برندسازی کرده باشد.

محتوا توسط افراد متخصص نوشته شده باشد.

در هر موضوع اطلاعات کامل و مفیدی به کاربر ارائه شده باشد.

  1. الگوریتم E-A-T :

Expertise Authoritativeness Trustworthiness

تخصص، اعتبار، قابل‌اعتماد بودن

گوگل در این الگوریتم افراد متخصص را استخدام کرده تا بهترین نتایج را به گوگل گزارش دهند این گزارش‌دهنده‌ها افراد متخصصی در این امر هستند که به‌اصطلاح به آنها «راهنمای ارزیاب‌های کیفیت جستجوی گوگل» می‌گویند. در این الگوریتم به موارد زیر دقت می‌شود:

الف) دیگر بخش‌های سایت ب) تولیدکننده و منتشر کننده محتوا ج)شهرت برند بیرون از سایت

  1. نشان YMYL :

به سایت‌هایی که محتوای حیاتی و با حساسیت بالایی اولید می‌کنند گفته می‌شود این کلمه مخفف جمله روبرو است: Your Mony or Your Life است و مختص سایت‌هایی است که با سلامت و سرمایة مردم سروکار دارند از جمله:

سایت‌های پزشکی و سلامت

سایت‌های امور مالی و سرمایه‌گذاری

سایت‌های اطلاعات حقوقی

  1. الگوریتم Rank Brain :

این الگوریتم از یک هوش مصنوعی که داده‌ها را به طور منظم و اتوماتیک جمع‌آوری می‌کند تهیه شده و خودش شروع به یادگیری ماشین می‌کند. این الگوریتم با استفاده از هوش مصنوعی و درک مفاهیم بهترین جستجو را به کاربران نمایش می‌دهد از جمله:

الف) بر اساس جستجوهای مشابه ب)رویدادهای مهم در حال وقوع همان زمان

pcqiznjltjmv - 19 الگوریتم جذاب گوگل + معرفی آنها

در کل این الگوریتم باتوجه‌به مفاهیم و هوش مصنوعی و واقعیت‌ها یا رویدادها بهترین نتایج را به کاربر نمایش می‌دهد. این الگوریتم بخشی از الگوریتم مرغ مگس خوار است.

#Neural Matching

  1. الگوریتم بروز Freshness :

این الگوریتم بیشتر بر روی قدیمی بودن یا جدید بودن محتوا تأثیر می‌گذارد و آنها را از چرخه جستجو حذف یا درون چرخه قرار می‌دهد تا کاربر در نتایج به مشکل نخورده و اطلاعات باکیفیت، جدید و به‌روزی را بیابد. این الگوریتم باتوجه‌به رویدادها، خبرها، تاریخ نتایج قدیمی را حذف و جدیدترین رویداد را در اختیار کاربر قرار می‌دهد بر فرض مثال در زمان وقوع حادثه برج‌های دوقلو این الگوریتم فقط حادثه را در صدر نتایج نمایش می‌دهد، راه‌حل این الگوریتم به‌روزرسانی مطالب قدیمی سایت است.

  1. الگوریتم دزدان دریایی Pirate :

وظیفه این الگوریتم شناسایی سارقان محتوا و یا ناقصان حق کپی‌رایت است، این الگوریتم برای مبارزه با قانون کپی‌رایت آمده است و با هر نوع متخلفی به‌شدت برخورد می‌کند تمرکز اصلی این الگوریتم بر روی محتوای غیر رایگان است که به‌رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد به‌عنوان‌مثال سایت پی سی دانلود که توسط این الگوریتم جریمه شده است.

تمرکز اصلی این الگوریتم بر روی موارد غیر رایگان زیر است:

الف) تصاویر ب)متون ج)ویدئوها د)صداها یا پادکست‌ها ه)محصولات

درصورتی‌که کاربران شما را گزارش دهند و شما را ناقص کپی‌رایت بدانند شما جریمه می‌شوید.

  1. الگوریتم موبایل گدون Mobilegeddon :

این الگوریتم برای سایت‌های دوستدار موبایل اهمیت بسیار بالایی قائل است و به آنها توجه می‌کند و در نتایج بهتر نشان داده می‌شوند، اصطلاحاً سایت شما باید ریسپانسیو یا واکنش‌گرا باشد.

  1. الگوریتم گوگل پاندا Panda :

این الگوریتم بیشتر بر روی محتوای تکراری، کپی، متون سرقت شده و بی‌کیفیت توجه دارد و اگر سایتی شامل هر یک از موارد بالا باشد در رسیدن به نتایج خوب در گوگل حتماً جریمه شده و ضررهای بسیاری را متحمل می‌شوند.

موارد مهم این الگوریتم:

برخورد با محتوای کپی

برخورد با محتوای تکراری

برخورد با اغراق در کلمات کلیدی مورداستفاده

برخورد با محتوای کم‌ارزش و کم‌حجم

  1. الگوریتم ونیز Venice :

این الگوریتم بیشتر بر روی جستجوی‌های محلی تمرکز دارد و بر اساس آی پی محلی نتایج را به کاربر نمایش می‌دهد موقعیت مکانی برای نتایج گوگل دخیل است.

  1. الگوریتم پنگوئن Penguin :

این الگوریتم بیشتر بر روی بک‌لینک‌های سایت تمرکز دارد و در صورت اصیل بودن بک‌لینک‌های دریافتی سایت شما امتیازی را برای شما در نظر می‌گیرد و شما را در نتایج بالاتر نشان می‌دهد، اما در صورت استفاده از بک‌لینک‌های تقلبی بی‌کیفیت و خریدنی شما جریمه می‌شوید، این ابزار از قابلیت Real Time  استفاده می‌کند و دائم در حال بررسی سایت‌ها است.

  1. الگوریتم مرغ مگس خوار Humming Bird :

در این الگوریتم استفاده از مفهوم و معانی و مترادف‌ها بهینه شده و الزامی به استفاده از کلمات کلیدی عنوان در محتوا نمی‌باشد و این الگوریتم با استفاده از مفاهیم و دیگر مترادف نتایج بهتری را از نظر کیفیت و محتوایی به کاربر نمایش می‌دهد.

  1. الگوریتم کبوتر Pigeon :

این الگوریتم هم مانند ونیز بیشتر بر روی سئوی محلی تمرکز دارد علاوه بر این موقعیت کسب‌وکار بر روی نقشه گوگل هم موردتوجه قرار می‌گیرد و تأثیر بسیار زیادی دارد.

  1. الگوریتم PaydayLoon :

این الگوریتم برای مبارزه با سایت‌های قمار و مستهجن طراحی و پیاده‌سازی شده است و این سایت‌ها را به‌عنوان اسپم علامت‌گذاری می‌کند.

  1. الگوریتم موش کور Possum :

این الگوریتم همانند ونیز و کبوتر روی سرچ محلی تأثیر دارد که علاوه‌برآن به کسب‌وکارهای کوچک توجه کرده و به آنها بها می‌بخشد و آن‌ها را در نتایج بهتر در دید کاربر قرار می‌دهد.

  1. الگوریتم مدیک یا طبی Medic :

بیشتر بر روی سایت‌های پزشکی و سلامت تمرکز دارد و آنها را آنالیز محتوایی می‌کند این آنالیز و بررسی حفظ کاربران از اطلاعات پزشکی غلط و اشتباه است. همچنین این سایت‌ها را از نتایج حذف می‌کند.

  1. الگوریتم رقص گوگل Dance :

بیشتر بر روی رفتار کاربران توجه دارد و نرخ کلیک، ماندگاری کاربر در صفحه، نرخ کلیک، نرخ بازگشت را مورد بررسی و آنالیز قرار می‌دهد و برای نوشته‌های تازه ثبت شده در گوگل پیاده‌سازی و اعمال می‌شود در این الگوریتم نوشته‌ای در رتبه‌های جستجو از نظر جایگاه تغییر داده می‌شود.

  1. الگوریتم سند باکس SandBox :

اگر وب‌سایت تازه‌تأسیس باشد ممکن است در این الگوریتم قرار بگیرد و برای مدتی سایت شما در دید کاربران قرار نگیرد هدف این الگوریتم جلوگیری از سایت‌های اسپم و جلوگیری از SERP گوگل است.

 

  1. موبایل فرست ایندکس Mobile First Index :

اگر سایت شما ریسپانسیو باشد و نسخه موبایل سایت شما بهینه شده باشد امر ایندکس سایت شما بهتر شده در غیر این صورت احتمال ایندکس نشدن مطلب شما در گوگل وجود دارد.

  1. آپدیت گورخر Zebra :

در این بروز رسانی هدف مبارزه با سایت‌های فروشگاهی بی‌کیفیت است و سایت‌هایی مورد جریمه این آپدیت قرار می‌گیرد که ظاهر بی‌کیفیت و محصولات بی کیفیتی را در برداشته باشد این به‌روزرسانی بیشتر بر روی UI  و UX سایت توجه دارد و برای بهبود سایت باید به موارد زیر توجه نمود:

سرعت سایت

ظاهر سایت

داشتن چت زنده در سایت

درگاه پرداخت ایمن و معتبر

استفاده از ویدئو در محصولات

نشانه‌گذاری سایت در نقشه گوگل

پاسخ به نظارت و انتقادات کاربران در کامنت‌ها

 

ممنونم که تا این مرحله در کنار ما بودید و امیدوارم موارد ارائه شده در بالا مفید بوده باشد، همچنین منتظر شنیدن نظرات و سؤالات شما در بخش کامنت‌ها هستم.

 

با احترام – محمد پارسا

 

محمد پارسا

محمد پارسا هستم ، 29 سال سن دارم شغل من طراح و برنامه نویس وب هستش ، دارای مدرک کارشناسی ارشد کامپیوتر هستم و به عکاسی علاقه زیادی دارم .... عضو کانون عکاسان ایران و عضو انجمن عکس و پویانمایی استان فارس


نظر بدهید